Omgaan met een blessure doe je zo

Wanneer je graag sport en hier veel tijd aan besteedt is het vrijwel onvermijdelijk dat je een keer tegen een blessure aan loopt. Het maakt niet zoveel uit welke sport je doet. Van hardlopen tot voetbal en van tennis tot fitness, alle sportieve activiteiten dragen een klein risico op blessures met zich mee. Hoe meer uren je sport, hoe groter de kans wordt dat je er eentje krijgt. Maar, wat moet je doen wanneer je een blessure te pakken hebt? Dat vertellen we je hieronder, dus lees gauw door!

Neem rust en kijk het even aan

Wanneer je ergens last van krijgt tijdens of na het sporten is het belangrijk dat je in eerste instantie even rustig aan doet. Zo voorkom je dat de blessure erger wordt. Afhankelijk van hetgeen pijn doet kun je er voor kiezen om de pijnlijke plek regelmatig te koelen of masseren. Dit kan helpen tegen de pijn. Wanneer je er na enkele dagen nog last van hebt is er een kans dat je echt een blessure te pakken hebt.

Schakel een professional in

Het menselijk lichaam zit vrij ingewikkeld in elkaar. Wanneer je echt een blessure hebt opgelopen is het daarom belangrijk om er een professional naar te laten kijken. Denk bijvoorbeeld aan een fysiotherapeut Leidschenveen of zelfs de huisarts wanneer je veel pijn hebt. Zo weet je zeker dat je op de juiste manier met je blessure omgaat. Zorg vervolgens ook dat je de adviezen die je van deze professionals krijgt opvolgt, zodat je zo snel mogelijk weer van je blessure af bent!

Goed voor jezelf zorgen

Het belangrijkste is dat je goed voor jezelf zorgt. Dit doe je door te luisteren naar je lichaam en goed op te letten wanneer je gaat sporten. Zo houdt je de kans op blessures zo klein mogelijk.